Z lázní do lázní - 17.8.2014

 

Historická paráda s vůní motorů vzbudila tradičně velký zájem

FOTOGALERIE: Obyvatelé Skalky prožili nadmíru velkolepou sváteční neděli. Tato obec se už podesáté za sebou stala dějištěm oblíbeného srazu majitelů historických aut a motocyklů. Jubilejnímu ročníku jízdy „Z lázní do lázní“ naštěstí přálo počasí. Pořadatele i diváky potěšil rekordní počet účastníků. Náladu jen trošku kazily početné uzavírky silnic, kvůli kterým se letošní trasa až do zámecké zahrady v Čechách pod Kosířem musela změnit.

„Početné uzavírky nám letos opravdu hodně komplikují situaci, například v žádném případě jsme nepočítali s tím, že budou uzavřeny Výšovice. Stanovili jsme však náhradní trasu, před Výšovicemi zabočíme na Němčice a přes Vřesovice, Dětkovice a Určice se vracíme zpět na původní trasu,“ popsal Večerníku přímo na místě startu Josef Jakeš, jednatel pořádajícího Hanáckého auto moto veterán klubu s tím, že pořadatele naopak těšila vysoká účast majitelů téměř 112 historických aut a motocyklů, kteří se aktivně zapojilo do závodu. Mimo ně jelo po trase ještě několik desítek neregistrovaných vozidel a motocyklů.
Krátce po desáté hodině se na trasu vydalo první historické vozidlo, následovala celá plejáda dalších nádherných kousků, včetně motocyklů vyrobených ještě v dobách první republiky. „Na této sportovní soutěži nerozhoduje maximální rychlost, ale jezdec musí dodržet průměrnou rychlost, kterou si sám při registrací stanoví, maximálně však do šedesáti kilometrů v hodině. Vítězem se stane ten, kdo projede stanovenou trasu s žádným, nebo nejmenším časovým rozdílem,“ objasnil pravidla soutěže Josef Jakeš.
Tatrovky, škodovky, mercedesy, sérovky a další i osmdesát let stará auta si mohly ve Skalce prohlédnout stovky lidí. „Jsem tady každý rok a pokaždé spatřím něco, co tady ještě nebylo. Jsou to úplné skvosty, můj děda kdysi vlastnil ještě válečný mercedes, se kterým nás vozil do školy. Od těch dob nedám na historická auta dopustit. Je až neuvěřitelné, kolik v nich mají sběratelé peněz a kolik dalších financí je stojí údržba. Je to drahý koníček,“ připustil František Mrázek, jeden z přihlížejících diváků.
V kategorií automobilů se z vítězství radoval Pavel Rek s vozem značky Tatra, který zvítězil před Petrem Hejtmanem (Praga) a Petrem Mrňou (Tatra).
Motocyklové klání ovládl Rostislav Horák na ČZ 150C, druhý skončil Josef Soukup (D-RAD) a třetí Pavel Pospíšil (JAWA-ČZ17).
 

Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)
Z lázní do lázní (neděle 17.8.2014)